ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္အျခားရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားေထာင္ဒဏ္ခ်ခံ ရျခင္းအေပၚဆန္းစစ္သံုးသပ္္ထားသည့္ SSND.jp ၏ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္။
၁. မွူခင္းအက်ဥ္း၊
၂၀၀၅ ေဖေဖၚဝါရီလ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ရွမ္းအမ်ိဴးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠဌ ဦးခြန္ထြန္းဦးအပါအဝင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ကိုး ဦးတို႔သည္ “Shan State Academics Consultative Council”ေခၚ ရွမ္းျပည္အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီကို တည္ေထာင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ မွဳသက္သက္ျဖင့္ စစ္အစိုးရ၏ မတရားဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းျခင္းကို ခံခဲ့ရပါသည္။
ဗမာစစ္အစိုးရသည္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လဳုပ္ရွားေဆာင္ရြက္မွုမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတခုျပဳ လုပ္ရာတြင္ဖတ္ဆိုသြားခဲ့ေသာ စစ္အစိုးရ၏ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ွ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ျငိမ္း ခ်မ္းစြာ စုရံုးေပါင္းသင္းထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္ရရန္ ၄င္းတို႔၏သင့္ေလ်ာ္ေသာအခြင့္အေရးကိုက်င့္သံုးေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါ သည္။ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အစည္းအေဝးပြဲတခု၌ မိန္႔ခြန္းေဟာေျပာေၾကျငာခ်က္ဖတ္ၾကားသြားသည့္အတြက္ ေၾကာင္႔ အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီကိုတည္ေထာင္ရန္ ေထာက္ခံအားေပးမွုကိုရရွိလာခဲ႔သည္ဟု ၄င္းသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ စစ္အစိုးရေၾကျငာ ခဲ႔ပါသည္။
စစ္အစိုးရသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲအဆိုအရ “Shan State Academics Consultative Council” ေခၚ “ရွမ္းျပည္ အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီ”ကို ရွမ္းေခါင္းေဆာင္မ်ားတည္ေထာင္ခ့ဲၾကသည္။ ၄င္းရွမ္းျပည္အတိုင္ပင္ခံေကာင္စီသည္ ရွမ္းျပည္အတြင္း၌သာရံုးစိုက္မည္မဟုတ္ဘဲ အျခား က်န္ရွိသည့္ ၆ ျပည္နယ္ႏွင့္ ၇ တိုင္းအတြင္းတြင္လည္း ရံုးခြဲမ်ားထားရွိမည္ဟု သိရွိရပါသည္္။ ထိုအစည္းအေဝးျပီးဆံုးသည့္ေနာက္ ေတာင္ႀကီးျမိဳ႔၌ရွိေသာ စိန္ေတာင္တန္းစားေသာက္ဆိုင္တြင္ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္က ဧည့္ခံေကၽြးေမြးသည့္ညစာစားပြဲတြင္လည္း ေၾကျငာ ခ်က္မ်ားထပ္မံထုတ္ေဝခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႔ေၾကျငာခ်က္မ်ားတြင္ “ယခုအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔တေတြ ရွမ္းျပည္အတြက္ ကိုယ့္ကံဇာတာ ကုိယ္ဖန္ တီးဖို႔ရန္ ပထမအဆင့္ကိုေရာက္ေနၿပီ” ႏွင့္ “ရွမ္းျပည္အတြင္းမွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုး ညီညြတ္ေသာစိတ္ ဓာတ္ ႏွင့္ တက္္ႂကြစြာအတူတကြပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ တိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္” ဆိုသည့္အားတက္စရာ အမွာစကားမ်ားပါရွိပါသည္။ ဤလုပ္ရပ္ႏွင့္ အဆိုပါ ပါဝင္သည့္အုပ္စုမ်ား၏ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ “စစ္မွန္ေသာဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ရန္ အစပ်ိဳးေပး ျခင္းျဖစ္သည္”ဟု နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤ “စစ္မွန္ေသာဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု”ဆိုသည္စကားလံုးကိုလက္လြတ္စပယ္သံုး ႏွဳန္းေနျခင္းသည္ အဓိပါယ္လြဲသြားေစႏိုင္သည္ဟု စစ္အစိုးရကထပ္ေလာင္းေျပာၾကားလိုက္သည္္။ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ဤသို႔ေသာစကားလံုးမ်ားသံုးႏွံဳးျခင္းသည္ ျပည္သူမ်ား၏ေထာက္ခံမွူရယူရန္အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ၄င္းတို႔၏ တကယ့္ရည္မွန္းခ်က္သည္ တေန႔သ၌ ျပည္ေထာင္စုမွႏုတ္ထြက္ၿပီး သီးျခားႏိုင္ငံတည္ေထာင္မည္ျဖစ္သည္ဟု ထပ္ၿပီး စြပ္စြဲလိုက္ျပန္သည္။
ဤလိုႏွင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မွူ ျပစ္မွူမ်ားက်ဳးလြန္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု အစြပ္စြဲခံရၿပီး ဦးခြန္ထြန္းဦး ၉၃ ႏွစ္၊ အတြင္းေရးမွဴး ဦးစိုင္းညြန္႔လြင္ ၈၅ ႏွစ္၊ ဦးစိုင္းလွေအာင္ ၇၉ ႏွစ္၊ ဦးျမင္႔သန္း ၇၉ (ေထာင္တြင္းေသဆံုး)၊ ဦးထြန္းညို ၇၉ ႏွစ္၊ စိုင္းမ်ိဳးဝင္း ၇၉ ႏွစ္၊ စိုင္းညီညီမိုး ၇၉ ႏွစ္ ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေဆထဲင္ ၁၀၆ ႏွစ္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေထာင္ဒဏ္အသီးသီးခ်မွတ္ျခင္းကို ခံခဲ႔ၾကရပါသည္။ သို႔ေပမယ္႔ သက္ေသအေထာက္အထားအရဆိုိလွ်င္ ၄င္းတို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာစုရံုးပိုင္ခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေပါင္းသင္းဆက္ဆံပိုင္ခြင့္အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ လြပ္လပ္ျခင္းမ်ားကို က်င့္သံုးၿပီး ၄င္းတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ႀကိဳးပမ္းမွူမွ်သာျဖစ္သည္္မွာ အထင္းသားျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းတို႔တေတြ သည္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားဥပေဒေဘာင္တြင္ ဒဏ္ခတ္ျခင္းခံရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျပစ္မွူက်ဳးလြန္ျခင္းမ်ိဳး မရွိပါ။ ဤသို႔မဟုတ္ပါက ၄င္းတို႔၏ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာလုပ္ေဆာင္မွဳသည္ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ျပန္႔သြားၿပီး အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ား အားတက္ေစမည္ကိုစိုးရိမ္၍ စစ္အစိုးရကၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားကို ရာဇဝတ္ဇာတ္သြင္းလုိကျ္ခင္းသာျဖစ္ပါသည္္။
ဒီမိုကေရစီက်က် ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ရန္လိုအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ က်ရာအခန္းက႑တြင္ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္ ျပစ္မွူမရွိေသာအျခားရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ စက္ဆုပ္ရြံ႔ဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ရာဇဝတ္မွူမ်ားႏွင့္ ပစ္ ပယ္ထားျခင္းခံရသည့္ ဓားစာခံမ်ားသဖြယ္ နာမည္ဆိုးရွိ ျမန္မာျပည္ေထာင္အတြင္းတြင္ အားအင္ခ်ည့္ႏွဲ႔စြာ ေနေနၾကရပါသည္္။
၂. ဥပေဒမ်ားကို သင့္ေလ်ာ္စြာ က်င့္သံုးရန္ ပ်က္ကြက္ျခင္း၊
ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္ တျခားအဖမ္းခံရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအမွူအရပ္ရပ္မွာ ဥပေဒကိုသင့္ေလ်ာ္စြာ က်င့္သံုး ရန္တရားရံုးက ပ်က္ကြက္ခဲ့သည္္။ စြပ္စြဲထားေသာအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ က်င့္သံုးေနေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အႏီွးစပ္ဆံုး ျပန္လည္သံုး သပ္ပါက မည္သည့္ဥပေဒႏွင့္မွ် ခ်ိဳးေဖာက္ညွိတြယ္ျခင္းမရွိဆိုသည္မွာ ထင္ရွားစြာျပသေနပါသည္။ ျပစ္မွူက်ဴးလြန္မွူ အမွန္တကယ္မရွိပဲ လ်က္ တရားခံမ်ားကို တရားစြဲဆိုျခင္းသည္ မည္သို႔မွ်အေျခအျမစ္မရွိပါ။
အဖြဲ႔အစည္းတည္ေထာင္မွဳႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၁၉၈၈ ဥပေဒအရ စြပ္စြဲခ်က္မ်ား၊
အဖြဲ႔အစည္းတည္ေထာင္မွဳႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၁၉၈၈ဥပေဒအရ တရားစီရင္ခ်က္မ်ားသည္မမွန္ကန္ပါ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တရားခံ မ်ား သည္ အဖြဲ႔အစည္းမတည္ေထာင္ရေသးသျဖင့္ ဥပေဒျပစ္ဒဏ္စီရင္ခံရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မရွိေသးပါ။ အဖြဲ႔အစည္း မတည္ေထာင္ခင္ ခြင္႔မေတာင္းသည့္အဖြဲ႔အစည္းတခုကို တရားမစြဲႏိုင္ပါ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ခြင့္မေပးသည့္ အဖြဲ႔အစည္းတည္ေထာင္ျခင္း၏ ပိတ္ပင္ တားျမစ္ျခင္းကို ေဖာက္ျပန္ျခင္းအတြက္ ျပစ္ဒဏ္ေပးသည့္ ျပစ္ဒဏ္ေပးဌာနမရွိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအတိုင္းဆိုလွ်င္ မွတ္ပံုတင္ရန္စာရြက္စာတမ္းမတင္ရေသးခင္ “Shan State Consultative Council”ကိုစုရံုးရန္ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာပင္ တရားခံမ်ားအျဖစ္ အဖမ္းခံ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းခံရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းတို႔၏တရားစီရင္ ျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္ မွန္ကန္္ျခင္းမရွိပါ။
သြင္းကုန္ထုက္ကုန္ ႀကီးၾကပ္မွူ၊ ၁၉၄၇ ပုဒ္မအရ စြပ္စြဲခ်က္မ်ား၊
သြင္းကုန္ထုက္ကုန္ႀကီးၾကပ္ေရးဥပေဒအရ သက္ေသအေထာက္အထားမ်ား စြပ္စြဲခ်က္မ်ားမွာ တရားစြဲဆိုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မရွိပါ။ ဒု-ရဲ အုပ္တေယာက္မွအပ တျခား၁၆ေယာက္ေသာသက္ေသခံက ဦးေဆထဲင္(တရားခံ)သည္ ကၽြန္းသစ္ႏွင့္ သစ္ေတာထြက္ကုန္ေခ်ာမ်ားကို တျခားႏိုင္ငံသို႔ ေမွာင္ခိုထုတ္သြားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေထာက္ခံအဆိုျပဳေပးျခင္းမရွိ။ တဦးတေယာက္တည္းေသာသက္ေသခံက တရားစြဲ လိုျခင္းကို ခြင့္မျပဳသင့္ပါ။ စြပ္စြဲခ်က္အတြက္အေထာက္အထားမရွိ၊ အေထာက္အထားမတင္ျပရခင္မွာပင္ တရားရံုးကသူ႔ဖာသာသူဆံုး ျဖတ္ခ်က္ခ်ထားၿပီးသားျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနည္းစနစ္က်က် အသြင္ကူးေျပာင္းေနျခင္းႏွင့္ ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ေနေသာ အမ်ိဳးသားညီလာခံ၏ လုပ္ ေဆာင္မွဳ မ်ားကို ကာကြယ္ေပးသည့္ ဥပေဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ အဟန္႔အတားအတိုက္အခံျပဳျခင္းမ်ားအတြက္ႏွင့္ စြပ္စြဲခ်က္ ၊
အမ်ိဳးသားညီလာခံကို ကာကြယ္သည့္ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္္မွူဟု စြပ္စြဲျခင္းခံခဲ့ရသည့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခ်က္မ်ား၊လုပ္ေဆာင္မွူမ်ားသည္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားျပဳလုပ္သင့္ျပဳလုပ္ထိုက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဖၚျပခ်က္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေဖၚျပခ်က္မ်ားသည္ စစ္မွန္ေသာဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေပၚေပါက္လာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ေတြးေခၚ ယူဆမွူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ ဦးခြန္ထြန္းဦး၏မိန္႔ခြန္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဥပေဒကို မရည္ညြန္းသည္မက အမ်ိဳးသား ညီလာခံကိုလည္း ေဝဖန္ေျပာဆိုပုတ္ခတ္ျခင္း မရွိခဲ့ရပါ။ “The Future Burma” မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္တခ်ိဳ႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ လိုအပ္ေနသည့္ ညီညြတ္မွဳကို ေဖၚျပျခင္းမွ်သာျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးသားညီလာခံကို ထိခိုက္သည္မဟုတ္ပါ။ တျခားေသာ ထုတ္ျပန္ေက်ညာခ်က္မ်ားသည္လည္း အမ်ိဳးသားညီလာခံႏွင့္ ပတ္သက္ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ မည္သို႔ဆိုေစ အကယ္၍ ၄င္း၏ေဝ ဖန္ခ်က္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဥပေဒႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ႏွင့္ျဖစ္ေစ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ေနသည္ဆိုလွ်င္ေတာင္မွ ႏိုင္ငံသား တိုင္းသည္ ၄င္းတို႔ပိုင္သည့္ႏိုင္ငံေတာ္၏ဥပေဒမ်ားကို္ အၾကံျပဳႏိုင္သည့္အခြင့္အေရးမ်ားရွိပါသည္၊္၊ အၾကံျပဳျခင္းသည္ ရာဇဝတ္မွဳမ ဟုတ္ ပါ။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုပိုင္ခြင့္၏ ေဖာ္ျပခ်က္တခုသာ ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သစၥာေဖာက္မွဳူစြပ္စြဲခ်က္မ်ား၊
ႏိုင္ငံေတာ္သစၥာေဖာက္မွဳက်ဴးလြန္ရန္အတြက္ တဦးတေယာက္သည္ျပည္ေထာင္စုကိုစစ္ထိုးေနရမည္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္ေထာင္စုကို ၿဖိဳခြဲရန္ ႀကိဳးစားေနရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤအမွူထဲတြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား တရားခံမ်ား က်ဴးလြန္ ေနသည္ဆိုသည့္ သက္ ေသအေထာက္အထားမ်ားမရွိခဲ့ပါ။ ထို႔အျပင္ ဥပေဒေဘာင္တြင္းအရဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ဥပေဒႏွင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ အစိုးရကိုပုန္ ကန္သည့္အခ်ိန္က်မွသာလွ်င္ အစိုးရကိုစစ္ထိုးျခင္းသည္ ရာဇဝတ္ေျမာက္္ပါမည္။ သို႔အတြက္ စစ္အစိုးရသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဥပေဒႏွင့္အညီ တရားဝင္တင္ေျမွာက္ထားသည့္ အစိုးရမဟုတ္သျဖင့္ တရားခံမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မွဳ ျပစ္မွဳက်ဴးလြန္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။
ႏိုင္ငံေတာ္အား အၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ျပဳျခင္း စြပ္စြဲခ်က္၊
ႏိုင္ငံေတာ္အားအသရည္ပ်က္ေအာင္ျပဳျခင္းကို ကာကြယ္သည့္ဥပေဒသည္ ျပည္သူမ်ား အစိုးရအေပၚ နာၾကည္းေစမည့္ စက္ဆုပ္ရြံရွာ ေစမည့္ မလိုလားမေတာင့္တေစမည့္ စကားမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ေၾကညာခ်က္မ်ားျပဳလုပ္ျခင္းကို တားျမစ္ေစပါသည္။
ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ျပစ္ဒဏ္ေပးရန္အသံုးျပဳထားသည့္ တခ်ိဳ႔ေသာစြပ္စြဲထားခ်က္မ်ား၊ ေၾကညာခ်က္မ်ားသည္ စစ္အ စိုးရႏွင့္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် မပတ္သက္ပါ။ သည့္အျပင္ တရားရံုး၏နိဂံုးခ်ဴပ္အရ မွားသည္ဆိုေပမယ့္ တခ်ိဳ႔ေသာေၾကညာခ်က္မ်ားသည္ အမွန္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အား အသရည္ပ်က္ေအာင္ျပဳျခင္းကို ကာကြယ္ေပးသည့္ဥပေဒသည္လည္း ဥပေဒေဘာင္အတြင္း ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားသည့္ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္သည့္ ေၾကညာခ်က္မ်ားျပဳလုပ္မွသာ အက်ံဳးဝင္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ စစ္အစိုး ရသည္ အာဏာသိမ္းၿပီး မတရားသျဖင့္ တင္ေျမာက္ထားျခင္းသာျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေေတာ္ကို အသရည္ပ်က္ေအာင္ ျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟု စြပ္စြဲမွဳမ်ားသည္လည္း အက်ံဳးမဝင္ပါ။
၁၉၆၂ ပံုႏွိပ္သူႏွင့္ ထုတ္ေဝသူ မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒပုဒ္မအရ စြပ္စြဲခ်က္မ်ား၊
ပံုႏွိပ္သူႏွင့္ထုတ္ေဝသူ မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒပုဒ္မအရ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ “Shan State Academics Consultative Council” ထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ အျခားထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားကို ဦးျမင့္သန္းက ပံုႏွိပ္ခဲ့သည္ဟု စြပ္စြဲထားဆိုသည္မွာ လံုးဝအေျခအျမွစ္မရွိပါ။ ထို႔အျပင္ ဦးျမင့္သန္းသည္အစည္းအေဝးတက္ေရာက္ေသာသူမ်ားတို႔ကို ထုတ္ျပန္ခ်က္သံုးေစာင္သာ ေဝေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ဤေဝငွမွဳသည္ အကန္႔အသတ္ႏွင့္ျဖစ္ေန၍ အဆိုပါပုဒ္မအရ မွတ္ပံုတင္ရန္မလိုအပ္ပါ။ တျခားေသာ တရားခံမ်ားသည္လည္း မည္သည့္အရာကိုမွ် ပံုႏွိပ္ ျခင္း၊ ထုတ္ေဝျခင္းမရွိသျဖင့္ ဤပုဒ္မအရ တရားစြဲဆိုျခင္း မခံထိုက္ပါ။
ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ ၁၉၆၃ ပစၥည္းကာကြယ္မွဳ ပုဒ္မအရ စြပ္စြဲခ်က္မ်ား၊
ျပည္သူပိုင္ပစၥည္းကာကြယ္မွူႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာအမွူမွာ အေထာက္အထားမရွိ ၊ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီပါ။ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ ပစၥည္းကာကြယ္မွူပုဒ္မသည္ စစ္တပ္ သို႔မဟုတ္ အျခားေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ထိန္းသိမ္းထားျခင္း၊ အသံုးျပဳထားျခင္း၊ ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းရွိေသာဥစၥာပစၥည္းတို႔ႏွင့္သာ ပတ္သက္ပါသည္။ အဆိုပါ အျငင္းပြါးေနေသာ ကၽြန္းသစ္တို႔မွာ ေျပာဆိုေနသည့္ ပစၥည္း မ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ ထို႔အျပင္ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ႀကီးၾကပ္မွူပုဒ္မ၏ အမွူတြဲအမွတ္ ၂၉၃/ ၀၅ ၊ အပိုဒ္ ၅.၅(၃) အရ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေဆထဲင္သည္ တရားစြဲခံရၿပီးသားျဖစ္၏။ တရားခံတေယာက္သည္ လုပ္ရပ္တခုအတြက္ႏွင့္ ရာဇဝတ္မွူဥပေဒအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ စြပ္စြဲ၍မရႏိုင္ပါ။ ထိုမွအပ သစ္စက္ရံုသည္ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေဆထဲင္ပိုင္မဟုတ၊္ ရွမ္းျပည္တပ္မ ေတာ္ပိုင္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သက္ေသခံမ်ားက အသိအလင္း ေျပာျပီး ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ သစ္စက္ရံုမွာ ျပႆနာတခုခု ေပၚေပါက္လာခဲ့လွ်င္ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္ တစ္ခုလံုး၏တာဝန္သာျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ၿပီး စက္ရံုကို အုပ္ခ်ဳပ္တာ၀န္ယူထား သူသည္ ဦးလြယ္ေမာင္းျဖစ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေဆထဲင္မဟုတ္ပါ။ မည္သည့္တာဝန္ဝတ္တရားမ်ွ မရွိေသာ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေဆထဲင္ကို ဒဏ္ခတ္ျခင္းသည္ တကယ့္ကို မွားယြင္းေနပါသည္။
၃. ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္လုပ္ရပ္ကို ရာဇဝတ္ဇာတ္သြင္းျခင္းႏွင့္ ရာဇဝတ္မွူမ်ားကို လုပ္ဇာတ္ခင္းျခင္း၊
“Shan State Academic Consultative Committee” ကို တည္ေထာင္ရန္ႏွင့္ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးကို ဖက္ဒရယ္ျပည္ ေထာင္ စုေဘာင္အတြင္းတြင္ မည္သို႔က်င့္သံုးရမည္ကိုေလ့လာရန္ ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္ အျခားရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တို႔၏ ႀကိဳးပမ္းမွဳမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္တည္ဆဲရွိေသာ အမ်ိဳးသားဥပေဒမ်ားအရ အျပစ္မရွိပါ၊ တခါ ႏိုင္ငံတကာလူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မွဳရွိေနပါသည္။ ဤအခ်က္သည္ စစ္အစိုးရကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစခဲ့ေသာ ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္း ေဆာင္မ်ား၏ လွဳပ္ရွားမွဳႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ဤု႔ႀကိဳးပမ္းခ်က္မ်ားသည္ တျခားတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အ ပစ္ခတ္ရပ္ဆဲအဖြဲ႔မ်ား၊ တျခားတိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား၌ မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာျပည္သူမ်ားထံသုိ႔ျပန္႔ႏွံ႔သြားၿပီး ၄င္းတို႔၏အာဏာကိုထိပါး ၿခိမ္းေျခာက္လာမည္ကို စစ္အစိုးရ စိုးရိမ္၍ ဤသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာႀကိဳးပမ္းမွဳကို ရာဇဝတ္ဇာတ္သြင္းခံခဲ့ရျပီးအက်ယ္ခ်ဲ႔ခံခဲ့ရသည္၊ အျခား လုပ္ဇာတ္ခင္းျပီး ရာဇဝတ္မွူမ်ား ႏွင့္ အေရာအေႏွာခံခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆက္တြဲအရ ေအာက္တြင္ေဖၚျပေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အက်ိဳး သက္ ေရာက္တည္ဆဲရွိေနေသာ အမ်ိဳးသားဥပေဒမ်ားႏွင့္ဖီေသြၿပီး ဤလုပ္ရပ္ႀကီးတခုအတြက္ႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို စြပ္စြဲမွဳအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ပုဒ္မ အ ႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါတပ္ကာ ေပးေနပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၌ အက်ိဳးသက္ေရာက္တည္ဆဲျဖစ္ေသာ ၁၉၇၃-ခုႏွစ္ အမ်ိဳးသားဥပေဒတရပ္ အျဖစ္ အပိုဒ္-၂၂ ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္္။အကယ္၍ ျပစ္မွူႏွစ္ခု သို႔မဟုတ္ မ်ားစြာရွိခဲ့ေသာ္ ထို ျပစ္မွူမ်ားမွ ျပစ္မွူက်ဴးလြန္သူသည္ ျပစ္မွူတခုအတြက္သာျပစ္ဒဏ္အခတ္ခံရမည္။ ျပစ္မွူတခုအတြက္ ျပစ္ဒဏ္တႀကိမ္မွ်သာ ေပးရပါမည္။
၄. တရားစီရင္ဆံုးျဖတ္ကိုင္သြယ္ျခင္း၏ ႏိွပ္စက္ခ်ဴပ္ခ်ယ္မွဳ ကိရိယာအျဖစ္၊
ဦးခြန္ထြန္းဦး၏အမွူကိစၥသည္ ႏိုင္ငံေရးၿပိဳင္ဘက္ႏွင့္ တနည္းအားျဖင့္စစ္အစိုးရကို အာခံရဲသည့္လူမ်ားကို ပိုၿပီးႏွိပ္စက္ျငင္ ဆဲရန္အတြက္ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနေသာ စစ္အစိုးရ ကိုင္သြယ္ထားသည့္တရားစီရင္ေရးသည္ ေက်ာသားရင္သားခြဲျခားေသာစနစ္ကို နမူနာ အျဖစ္ေဖာ္ျပေနပါသည္္။ ထိုသို႔ကိုင္သြယ္မွဳ၏ အထင္ရွားဆံုးတခုမွာ တရားမွ်တသည့္ ၾကားနာစစ္ေဆးျခင္း လံုးဝျပတ္လပ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းတ႔ိုအဖမ္းခံရလွ်င္ရခ်င္း ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္အေပါင္းအပါမ်ား၏ ကံၾကမာမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီးသားျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ အမွူတ ခုုခုမွာ တရားသူႀကီးက စစ္အစိုးရ၏ရာဘာတံဆိပ္တံုးအျဖစ္မွ်သာ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ တဆင့္စကားကို ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ဥပေဒကိုမွန္ ကန္စြာအသံုးျပဳရန္ပ်က္ကြက္ျခင္း၊ ရာဇဝတ္မွူႏွင့္ မပတ္သက္သည့္ အေထာက္အထားမ်ားကို အသံုးျပဳျခင္းသည္ စစ္အစိုးရမွ လံုးဝကိုင္ သြယ္ထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္တရားေရး၏ အရိပ္လကၡဏာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ်မက တရားစီရင္သည့္ေနရာတြင္ ျပစ္ဒဏ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ ရာဇဝတ္မ်ား၏သဘာဝႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္မွဳရွိရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ ဤေနရာမွာ သက္ေသသာဓက လံုးဝလစ္ဟင္း သည္မွအ ပ အမွူအားလံုးမွာ အျမင့္ဆံုးတရားစီရင္ခ်က္ကိုအသံုးျပဳျခင္းသည္ တရားရံုးမ်ားကိုစစ္အစိုးရမွ ကိုင္သြယ္ထားၿပီးတရားသူႀကီးကိုယ္ တုိင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အမွူကို မကိုင္တြယ္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေၾကာင္း၏ ေနာက္ထပ္အရိပ္အႁမြက္တခု ျဖစ္ပါသည္။
၅. တရားဥပေဒႏွင့္မညီေသာ ေထာင္ခ်ျခင္းႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာႏိုင္ငံေရးဖိစီးညွင္းဆဲမွဳ၊
ဦးခြန္ထြန္းဦးနဲ. အျခားရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေထာင္ခ်ထားျခင္းသည္ ႏိုင္ငံတကာျပစ္မွူတရားေရးဆိုင္ရာ တရားစီရင္ပိုင္ ခြင့္အရ လူသားႏွင့္ဆန႔္က်င္သည့္ ရာဇဝတ္မ်ားေျမာက္ပါသည္။ ဦးစြာအေနႏွင့္အေၾကာင္းခိုင္လံုမွဳမရွိေသာ ေထာင္ျပစ္ဒဏ္ခ်ျခင္းသည္ ”ေထာင္ဒဏ္ခ်ျခင္း သို႔မဟုတ္ အျခားခႏၶာကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္မွဳကို ဆံုးရံွဳးေစျခင္းတို႔သည္ ႏိုင္ငံတကာဥပေဒ၏ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းကို ခ်ိဳး ေဖါက္သည့္ျပစ္မွဳတရပ္ျဖစ္သည္။(Article-7(1)(e)။ ထို႔အျပင္ ဥပေဒေဘာင္ႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး အုပ္စုတစုကို တမင္သက္သက္ျငွင္းဆဲမွူျဖစ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ျပစ္ဒဏ္ေပးထားျခင္းသည္ ”ဤအပုိဒ္ သို႔မဟုတ္ တရားရံုး၏ တရားစီရင္မွူအတြင္းရွိ ရာဇဝတ္မွူတခုခုႏွင့္ ရည္ညြန္းထားေသာ ပုဒ္မတခုခုႏွင့္ဆက္ႏြယ္ေသာႏိုင္ငံေရးစုရံုးမွဳ သို႔မဟုတ္ အျခားခြဲျခားႏိုင္ ေသာ အုပ္စုတစုစုကိုႏိွပ္စက္ညွင္းဆဲျခင္း”လည္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစီရင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ ဗမာစစ္အစိုးရ၏ ျပည္သူလူထုအေပၚ စနစ္ တက်ႏွင့္က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန႔္ျဖန္႔ခ်ီထားသည့္ ရာဇဝတ္မွူမ်ားတစိတ္တပိုင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ ဦးခြန္ထြန္းဦးအမွူအပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ ငံအတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ လူသားအခ်င္းခ်င္းအေပၚ ျပစ္မွားသည့္ရာဇဝတ္မွူကို စတင္စစ္ေဆးႏူိုင္ရန္ ကုလသမဂၢလံုၿခံဳေရးေကာင္ စီက “ ႏိုင္ငံတကာရာဇဝတ္မွူခံုရံုး ”သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ရည္ညြန္းအပ္ႏွံေပးရပါမည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ခြ်င္းခ်က္မရွိ ခ်က္ခ်င္းလြတ္ေပးရန္အတြက္ကို ႏိုင္ငံတကာလူ႔အဖြဲႊ႔အစည္းမ်ားုး၊ ကမၻာေပၚရွိဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးအတြက္လွဳပ္ရွားသူမ်ားအားလံုး စစ္အစိုးရအေပၚ ဖိအားေပးသြားရန္ကိုလည္း အႏူးအညြတ္ ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။
သွ်မ္းျပည္တိုင္းရင္းသားမ်ားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔(ဂ်ပန္)။
(၁၁-၉-၂၀၀၈ ဦးခြန္ထြန္းဦး၏ ၆၅ ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔)
(၁၁-၉-၂၀၀၈ ဦးခြန္ထြန္းဦး၏ ၆၅ ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔)
0 comments:
Post a Comment